szczelnie

mam doprowadzony gaz sieciowy do pomieszczenia godpodarczego gdzie mam kocioł gazowy do ogrzewania domu i wody do mycia
jakiś czas temu wpadłem na pomysł że wstawimy również do tego pomimeszczenia kuchenkę gazową ( w kuchni mamy elektryczną ale w związku z tym że mieszkamy na wsi występują czasowe braki prądu ) Kominiarze nie są od sprawdzania szczelności przyłączy gazowych (no chyba, że będzie miał odpowiednie uprawnienia
w przyłączu gazu do piece nasz spec zostawił nam drugie wyjście i teraz jest okazja aby z niego skorzystać , Jak podłączysz sam stracisz gwarancję na kuchenkę. Jeśli masz tam wentylację i nie ma innych przeciwwskazań (np. odległość od okna) to sprawa powinna się zamknąć w 50 zł. Idź do sklepu z AGD i zapytaj czy mają jakiegoś "fachowca" do podłączania. Myślę, że za 50 zł (jak nie będzie musiał mocno daleko dojechać) powinien dwie nakrętki zakręcić kluczem. Możesz też podłączyć sam, ale wiesz gaz to gaz, czasem nie warto aż tak oszczędzać. Jakbyś podłączał jednak sam to sprawdź czy zrobiłeś to szczelnie (najprościej zrobić mydliny, obsmarować dokładnie i sprawdzać czy nie ma pęcherzy). Podłączenie wężykiem to jak najbardziej poprawne podłączenie. Dla własnego bezpieczeństwa jednak znajdź innego fachowca, co będzie miał miernik i sprawdzi szczelność dokładnie. Ten co go miałeś chciał Cię chyba całkiem nieźle orżnąć.
chciałem poprowadzić przyłącze do kuchenki profesjonalnie więc wezwałem fachowca ,
odległość od miejsca gdzie można się wpiąć w gaz do kuchnki w linii prostej około 1 m ,
fachowiec wyliczył mi że rurki stalow koszt 100 zł , przyłącze końcowe na szybozłączke około 100 zł plus robocizna 400 zł w sumie 6 stówke
no i stwierdziłem że drogo i jak to Polak szukam innych rozwiązań

1) zaproszę innego fachowca na wycenę i jego propozycje

2) myślałem o kupnie butli gazowej , ale wyczytałem gdzieś że jest to nie dozwolone prawnie aby w jednym budynku korzystać z dwóch rodzajów gazu ziemny z sieci do ogrzewania domu i propan butam z butli do gotowania , ale tu należy jeszcze wymienić dysze w kuchnece ( nie wiem co to znaczy jaki jest zakres prac i koszt )

3) trzecie rozwiązanie które mi przyszło do głowy to mogę kupić szybkozłączke ( giętki wąż) i podłączyć kuchenkę bezpośrednio z wyjściem gazu , sprawdziłem wystarczy min wąż 1,5 metra ale sprzedają też 2 metrowe ,
i w zasadzie tutaj moje pytanie Czy takie rozwiązanie na giętkiej przewodzie o dlgości 1,5 lub 2 metry jest do przyjęcia ?
choć skoro sprzedają to chyba tak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ludność

przepływy