reduktor

klejone z tego, co o nich piszą, mają same wady i żadnej zalety, a PEXy... cóż, jakoś zgrzewane PP bardziej do mnie przemawiało, głównie za sprawą właściwie 100% niezawodności. Na miedź z kolei woda u mnie zbyt twarda. Co tam zostało? Te nowoczesne systemy - drogie, nic o nich nie wiem, nie lubię takich klimatów.pamiętajcie że ścianki pp sa grubsze niż w miedzi a na przepływ mają wpływ średnice wewnętrzne, jeśli jest dobre zasilanie to do wanny wystarczy 15 miedziana a jeżeli kiepskie to i 22 warto dać, "dobre, kiepskie" to liczbowo ile tak mniej wiecej?
wodociag standardowo rura niebieska 32mm, potem reduktor 3 bar i planuje miedziana 22mm jako glowna nitke, odnogi po 18mm, a bezposrednio do punktu 15mm, wanna 18mm.
Trochę mnie zaskoczyliście z tymi przepływami. Ja co prawda nigdy nie liczyłem ani nie mierzyłem przepustowości. Wydawało mi się, że jeśli mamy wężyki wannowe śr.10mm, to nie ma znaczenia czy do wężyka dochodzi rurka 15 czy 25mm, a decyduje ciśnienie wody. Chyba że rzeczywiście się myliłem, to może warto do wanny doprowadzić rurkę 50mm. Może jest to ktoś w stanie policzyć. Pomierzyć namacalnie to się raczej nie da, nie sądzę żeby ktoś miał w domu dwie wanny- jedną z rurkami 15mm , a drugą 50mm.reduktor zaniża przekrój przepływu i jeśli chcesz mieć szybko nalaną wannę wody to on będzie blokadą, jeżeli była by konieczność zastosowanie reduktora to dla szybkiego nalewania tej Twojej wanny należy zastosować zbiornik na instalacji lub maksymalnie możliwie zawyżyć przekrój rur w instalacji
zanim podejmiesz decyzję weź manometr taki do zapięcia na kranie i zmierz u sąsiada jakie jest faktycznie ciśnienie lub zapytaj w wodociągach jakie utrzymują ciśnienie w sieci, przed jakimiś przykrymi niespodziankami uchroni Cię zawór bezpieczeństwa który niema wpływu na przepływ
postawie Ci piwo jak znajdziesz mosiezna zlaczke katowa, gwintowana, z uchwytwami do przykrecenia do sciany w rozmiarze 22mm. 15mm sa, 18 znalazlem ale 22 podobno sa ale nikt nie wie gdzie. co zmienia reduktor? nie wiem czy sie daje czy sie nie daje reduktory, ale ja dam. nie mam pojecia jakie bedzie cisnienie przed reduktorem gdyz nie mam jeszcze tego przylacza wody - dopiero sie robi. zaden z sasiadow nie ma manometru na wodociagu wiec tez nie wiem jakie jest cisnienie w sieci. teoretycznie w chalupie planuje jakies 3 bary, pozniej moze 2,5 zaleznie jak bedzie leciec. wydaje mi sie, ze reduktor moze zapobiec ewentualnym przykrym niespodziankom jesli cisnienie w sieci wzrosnie z roznych powodow.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

szczelnie

ludność

przepływy