ludność

Co ja mam za komfort życia w mieście skoro na mojej dzielnicy w Bydgoszczy MIEDZYN jest drogą ze nie mogę z domu wyjść ja jadą samochody bo jest zadyma piaskowa i chyba wyprrowadze się z tego syfu kupiłam działkę na wsi gdzie jest drogą asfaltową nie będzie zadymy piaskowe,j a włodarze miasta przez 30 lat obejmują drogę przed wyborami a jak wybiorą to nie pieniędzy koniec kropka. groby przodków, historia, jedzenie, ludzie, którzy mówią "po naszemu", rodzina, znajomi, wspomnienia - trochę się tego znajdzie. Kiedyś próbowałem zostać we Francji, próbowałem również w USA - to nie dla mnie. Chociaż znam języki, chociaż znajdę robotę, czuję się obco w innej rzeczywistości. Kiedyś było łatwiej wyjechać, to znaczy w sumie wyjechać było trudniej ale łatwiej było podjąć decyzję żeby nie wracać, bo u nas była komuna, syf, bieda, nic nie działało, zero perspektyw. Teraz kraj nam wypiękniał, gdy człowiek wyjeżdża na zachód nie czuje się gorszy, nie czuje się jakby przyjechał z jakiejś wiochy. Owszem, jest różnica w zarobkach ale przecież nędzy u nas nie ma. Nie jesteśmy Ukrainą ani Mołdawią. Ja tam wolę wiedzieć, że podatki, które płacę idą na rozwój Polski, a nie innego kraju. Jednocześnie jestem jak najgorszego zdania o tych, którzy te podatki nakładają, którzy nimi dysponują, którzy stanowią prawo w moim kraju i zajmują najwyższe urzędy. Łódz sie wyludnia a władza Łodzi zabrania budować się ludziom na obrzeżach miasta . Wiec mieszkańcy uciekają do gmin ościennych . Więc Łódz jeszcze bardziej sie wyludnia i nie ma komu płacić podatków . Zresztą sama Pani prezydent wybudowała sie podobno w okolicach Warszawy . Przykład idzie od góry Tam dolina straszna... Nie będę płacił na grupę trzymającą tam władzę... W konkursie, na pytanie: "Z jakiej afery zasłynął Szczecin?" Poprawna odpowiedź padła dopiero za trzecim razem, co nie oznacza, że wcześniejsze były niepoprawne :) Śmieszne? Nie, jażeli tam mieszkasz. Koszt zakupu mieszkania w średnim i dużym miescie jest tak duży, że w innym miejscu mozna kupić duzy wygodny dom. Wynika to nie tylko z kosztów budowy, ale też celowego śrubowania cen przez deweloperów i banki- im wyższy kredyt tym wiekszy zysk banku. Symbioza..
Po drugie proces będzie narastał, bo wraz z coraz wiekszym upowszechnieniem się samochodów elektrycznych cena przejazdu 100 km to tylko ok. 10 zł! Ważny jest rozwój technologii cyfrowych, które zmieniły zakres dostępu do kultury, nauki, zainteresowań.
Po trzecie jak ktoś wychował się w bloku to marzy o domu z ogródkiem. Widzi zalety a nie widzi wad takiego rozwiązania, bo przyzwyczaił się do określonej perspektywy i traktuje pewne sprawy jako oczywiste, ktore wcale nie są oczywiste.
Po czwarte to naturalny exodus z małych mieszkań, gdzie często w takim metrażu żyje 4 lub więcej osób.
Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie zanim Polakom bedzie całkowicie wystarczał metraż i jakość powierzchni mieszkalnej jaką mają.
Male mieszkania albo się połączy, albo beda dla rozwodników, których lawinowo przybywa....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

szczelnie

przepływy